dr Tamara Rončević

Vanredni profesor

 

Katedra za metodiku nastave hemije

 

KONTAKT

Univerzitet u Novom Sadu

Prirodno-matematički fakultet

Departman za hemiju, biohemiju i zaštitu životne sredine

Kabinet: 17/V

Adresa: Trg Dositeja Obradovića 3

21000 Novi Sad, Republika Srbija

Tel:+ 381 21 485 2735

e-mail: tamara.hrin@dh.uns.ac.rs

SCOPUS Autor ID: 56461307400

ORCID: http://orcid.org/0000-0001-7141-1745

Obrazovanje

  • 2015. Doktor nauka – metodika nastave Prirodno-matematički fakultet, Univerzitet u Novom Sadu
  • 2011. Master hemičar Prirodno-matematički fakultet, Univerzitet u Novom Sadu
  • 2010. Profesor hemije Prirodno-matematički fakultet, Univerzitet u Novom Sadu

akademska zvanja

  • 2024: Vanredni profesor, Prirodno-matematički fakultet, Univerzitet u Novom Sadu,
  • 2017-2024. Docent, Prirodno-matematički fakultet, Univerzitet u Novom Sadu,
  • 2015-2017. Asistent, Prirodno-matematički fakultet, Univerzitet u Novom Sadu,
  • 2015. Istraživač-saradnik, Prirodno-matematički fakultet, Univerzitet u Novom Sadu
  • 2012-2015. Istraživač-pripravnik, Prirodno-matematički fakultet, Univerzitet u Novom Sadu.

Nastava i kursevi

  • Metodika nastave hemije II
  • Školska praksa I
  • Analiza nastavnih materijala u hemiji
  • Savremeni oblici nastave hemije
  • Metodologija naučnih istraživanja u nastavi hemije
  • Uvođenje u delatnost nastavnika hemije

OBLASTI NAUČNOG ISTRAŽIVANJA

  • Sistemički pristup učenju i obučavanju hemije
  • Ilustrativno-grafičke metode u nastavi hemije
  • Kognitivna kompleksnost
  • Tripletni model reprezentacije znanja

UDŽBENICI

  • Horvat, S., Rončević, T., Rodić, D., Segedinac, M. Istorija hemije, Univerzitet u Novom Sadu, Prirodno-matematički fakultet, Novi Sad, 2023.
  • Rodić, D., Segedinac, M., Rončević, T. Metodika nastave hemije I, Univerzitet u Novom Sadu, Prirodno-matematički fakultet, Novi Sad, 2020.

ODABRANI PROJEKTI

  • International Teacher Survey on Green and Sustainable Chemistry (GSC) Practical Activities, IUPAC Committee on Chemistry Education Project No.: 2023-002-2-050 (2023-)
  • Kvalitet obrazovnog sistema Srbije u Evropskoj perspektivi, Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije (2011-2019)
  • Infrastruktura za elektronski podržano učenje u Srbiji, Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije (2011-2019)

ODABRANE REFERENCE

  1. Rončević, T., Rodić, D., Horvat, S. (2023): Investigation of students’ conceptual understanding in organic chemistry through systemic synthesis questions. In N. Graulich & G. Shultz (Eds.), Students Reasoning in Organic Chemistry, The Royal Society of Chemistry, pp. 214-231. doi: 10.1039/9781839167782-00214. ISBN: 978-1-83916-491-0
  2. Hrin, T., Milenković, D., Segedinac, M. (2018): Diagnosing the quality of high school students’ and pre-service chemistry teachers’ cognitive structures in organic chemistry by using students’ generated systemic synthesis questions. Chemistry Education Research and Practice. 19: 305-318.
  3. Hrin, T., Milenković, D., Segedinac, M., Horvat, S. (2018): Systems thinking in chemistry classroom: The influence of systemic synthesis questions on its development and assessment. Thinking Skills and Creativity. 23: 175-187.
  4. Segedinac, M., Horvat, S., Rodić, D., Rončević, T., Savić, G. (2018): Using knowledge space theory to compare expected and real knowledge spaces in learning stoichiometry. Chemistry Education Research and Practice. 19: 670-680.
  5. Milenković, D., Segedinac, M., Hrin, T. (2014): Increasing high school students’ performance and reducing cognitive load through an instructional strategy based on the interaction of multiple levels of knowledge representation. Journal of Chemical Education. 91: 1409–1416.

OSTALO

  • Član uredništva časopisa J-PEK (Jurnal Pembelajaran Kimia)
  • Član organizacionog odbora nekoliko međunarodnih i domaćih naučnih skupova
  • Recenzent u nekoliko međunarodnih časopisa (Chemistry Education Research and Practice, Journal of Chemical Education, International Journal of Science Education)
  • Autor i realizator programa stalnog stručnog usavršavanja za nastavnike hemije
  • Član radne grupe za pisanje Programa nastave i učenja Hemije za srednje škole
  • Član centralne Republičke komisije za takmičenja iz hemije za učenike osnovnih škola Republike Srbije (2018-2020)
  • Godišnja nagrada Srpskog hemijskog društva za izuzetan uspeh u toku studija (2011)
  • Član Društva predmetnih didaktičara Srbije i Srpskog hemijskog društva