
др Саша Хорват
Ванредни професор
Kатедра за методику наставе хемије
KОНТАKТ
Универзитет у Новом Саду
Природно-математички факултет
Департман за хемију, биохемију и заштиту животне средине
Kабинет: 17/V
Адреса: Трг Доситеја Обрадовића 3
21000 Нови Сад, Република Србија
Тел:+ 381 21 485 2735
е-маил: sasa.horvat@dh.uns.ac.rs
SCOPUS Autor ID: 55331619700
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4744-0375
Образовање
- 2018. Доктор наука – методика наставе, Природно-математички факултет, Универзитет у Новом Саду
- 2011. Мастер хемичар, Природно-математички факултет, Универзитет у Новом Саду
- 2009. Дипломирани хемичар-професор хемије, Природно-математички факултет, Универзитет у Новом Саду
академска звања
- 2024: Ванредни професор, Природно-математички факултет, Универзитет у Новом Саду,
- 2019-2024 Доцент, Природно-математички факултет, Универзитет у Новом Саду,
- 2009-2019. Самостални стручнотехнички сарадник за рад у лабораторијама или центрима за организацију наставе, Природно-математички факултет, Универзитет у Новом Саду.
Настава и курсеви
- Историја природних наука
- Историја хемије
- Школски огледи у настави хемије
- Дидактика високошколске наставе хемије
ОБЛАСТИ НАУЧНОГ ИСТРАЖИВАЊА
- Kогнитивна комплексност
- Триплетни модел репрезентације знања
- Системички приступ учењу и обучавању.
ОДАБРАНЕ РЕФЕРЕНЦЕ
- Rodić, D. Horvat, S., Bogdanović, I., Popović, M., Rončević, T. (2025). CHEMISTRY STUDENTS’ BELIEFS, EDUCATIONAL EXPERIENCES
AND PERCEPTIONS OF TEACHING AS A FUTURE PROFESSION: A CASE STUDY IN SERBIA. Macedonian Journal of Chemistry and Chemical Engineering, 44(1) - Rončević, T. N., Horvat, S.A., Rodić, D.D. (2023). Systemic assessment questions for systems thinking development and evaluation in organic chemistry domain: a review of applications and future prospectives. African Journal of Chemical Education, 13(4), 135-160
- Čavić M., Beljin Čavić M., Horvat S., Bogdanović I., Stanisavljević I. (2023). The impact of project-based learning in physics education on university Students’ motivation to learn and metacognition. Journal of the Institute for Educational Research, 55(2), 275-299 DOI: 10.2298/ZIPI2302275C
- Horvat, S., Popović, V., Rodić, D., Rončević, T. (2023). Analysis of the initial education of chemistry teachers and their attitudes towards teaching in the Republic of Serbia, Journal of the Serbian Chemical Society, 88 (7–8) 793–810 DOI 10.2298/JSC220822039H
- Rodić, D., Horvat, S.A. (2022). Chemistry Education in The Balkan Region: Trends, Challenges and Opportunities, Journal of Baltic Science Education, 21(6A), 1124-1125.. doi: 10.33225/jbse/22.21.1124
ОСТАЛО
- Помоћник директора Департмана од новембра 2022
- Председник Kомисије за спровођење испита за лиценцу наставника хемије Министарства просвете, науке и технолошког развоја
- Члан уредништва часописа Problems of Education in the 21st Century
- Члан уредништва часописа J-PEK
- Члан организационог одбора домаћих научних скупова
- Члан Српског хемијског друштва
- Члан Друштва предметних дидактичара Србије
- Члан радне групе за израду општих стандарда постигнућа за крај општег средњег образовања и средњег стручног образовања (Пројекат државне матуре 2018-2021).