DSC_1515(1)

др Саша Хорват

Ванредни професор

 

Kатедра за методику наставе хемије

 

KОНТАKТ

Универзитет у Новом Саду

Природно-математички факултет

Департман за хемију, биохемију и заштиту животне средине

Kабинет: 17/V

Адреса: Трг Доситеја Обрадовића 3

21000 Нови Сад, Република Србија

Тел:+ 381 21 485 2735

е-маил: sasa.horvat@dh.uns.ac.rs


SCOPUS Autor ID: 55331619700

ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4744-0375

 

Образовање

  • 2018. Доктор наука – методика наставе, Природно-математички факултет, Универзитет у Новом Саду
  • 2011. Мастер хемичар, Природно-математички факултет, Универзитет у Новом Саду
  • 2009. Дипломирани хемичар-професор хемије, Природно-математички факултет, Универзитет у Новом Саду

академска звања

  • 2024: Ванредни професор, Природно-математички факултет, Универзитет у Новом Саду,
  • 2019-2024 Доцент, Природно-математички факултет, Универзитет у Новом Саду,
  • 2009-2019. Самостални стручнотехнички сарадник за рад у лабораторијама или центрима за организацију наставе, Природно-математички факултет, Универзитет у Новом Саду.

Настава и курсеви

  • Историја природних наука
  • Историја хемије
  • Школски огледи у настави хемије
  • Дидактика високошколске наставе хемије

ОБЛАСТИ НАУЧНОГ ИСТРАЖИВАЊА

  • Kогнитивна комплексност
  • Триплетни модел репрезентације знања
  • Системички приступ учењу и обучавању.

ОДАБРАНЕ РЕФЕРЕНЦЕ

  1. Rodić, D. Horvat, S., Bogdanović, I., Popović, M., Rončević, T. (2025). CHEMISTRY STUDENTS’ BELIEFS, EDUCATIONAL EXPERIENCES  
    AND PERCEPTIONS OF TEACHING AS A FUTURE PROFESSION:   A CASE STUDY IN SERBIA. Macedonian Journal of Chemistry and Chemical Engineering, 44(1)
  2. Rončević, T. N., Horvat, S.A., Rodić, D.D.  (2023). Systemic assessment questions for systems thinking development and evaluation in organic chemistry domain: a review of applications and future prospectives. African Journal of Chemical Education, 13(4), 135-160
  3. Čavić M., Beljin Čavić  M., Horvat S., Bogdanović I., Stanisavljević I. (2023). The impact of project-based learning in physics education on university Students’ motivation to learn and metacognition. Journal of the Institute for Educational Research, 55(2), 275-299 DOI: 10.2298/ZIPI2302275C
  4. Horvat, S., Popović, V., Rodić, D., Rončević, T. (2023). Analysis of the initial education of chemistry teachers and their attitudes towards teaching in the Republic of Serbia, Journal of the Serbian Chemical Society, 88 (7–8) 793–810 DOI 10.2298/JSC220822039H
  5. Rodić, D., Horvat, S.A. (2022). Chemistry Education in The Balkan Region: Trends, Challenges and Opportunities, Journal of Baltic Science Education, 21(6A), 1124-1125.. doi: 10.33225/jbse/22.21.1124

ОСТАЛО

  • Помоћник директора Департмана од новембра 2022
  • Председник Kомисије за спровођење испита за лиценцу наставника хемије Министарства просвете, науке и технолошког развоја
  • Члан уредништва часописа Problems of Education in the 21st Century
  • Члан уредништва часописа J-PEK
  • Члан организационог одбора домаћих научних скупова
  • Члан Српског хемијског друштва
  • Члан Друштва предметних дидактичара Србије
  • Члан радне групе за израду општих стандарда постигнућа за крај општег средњег образовања и средњег стручног образовања (Пројекат државне матуре 2018-2021).