
dr Saša Horvat
Docent
Katedra za metodiku nastave hemije
KONTAKT
Univerzitet u Novom Sadu
Prirodno-matematički fakultet
Departman za hemiju, biohemiju i zaštitu životne sredine
Kabinet: 17/V
Adresa: Trg Dositeja Obradovića 3
21000 Novi Sad, Republika Srbija
Tel:+ 381 21 485 2735
e-mail: sasa.horvat@dh.uns.ac.rs
SCOPUS Autor ID: 55331619700
Obrazovanje
- 2018. Doktor nauka – metodika nastave, Prirodno-matematički fakultet, Univerzitet u Novom Sadu
- 2011. Master hemičar, Prirodno-matematički fakultet, Univerzitet u Novom Sadu
- 2009. Diplomirani hemičar-profesor hemije, Prirodno-matematički fakultet, Univerzitet u Novom Sadu
akademska zvanja
- 2019: Docent, Prirodno-matematički fakultet, Univerzitet u Novom Sadu,
- 2009-2019. Samostalni stručnotehnički saradnik za rad u laboratorijama ili centrima za organizaciju nastave, Prirodno-matematički fakultet, Univerzitet u Novom Sadu.
Nastava i kursevi
- Istorija prirodnih nauka
- Istorija hemije
- Školski ogledi u nastavi hemije
- Didaktika visokoškolske nastave hemije
OBLASTI NAUČNOG ISTRAŽIVANJA
- Kognitivna kompleksnost
- Tripletni model reprezentacije znanja
- Sistemički pristup učenju i obučavanju.
ODABRANE REFERENCE
- Horvat, S., Mihajlović, J., Rončević, T.,Rodić, D. (2021). Procedure for the assessment of cognitive complexity: Development and implementation in the topic “Hydrolysis of Salts”. Macedonian Journal of Chemistry and Chemical Engineering, 40(1), 119–130.
- Horvat, S. (2020) The role of complexity in teaching. Problems of Education in the 21st Century, 78(6), 881-883. DOI: /10.33225/pec/20.78.881
- Horvat, S., Rončević, T., Arsenović, D., Rodić, D., Segedinac, M. (2020). Validation of the Procedure for the Assessment of Cognitive Complexity of Chemical Technology Problem Tasks. Journal of Baltic Science Education, 19(1), 64–75. doi: 10.17344/acsi.2017.4139
- Segedinac, M., Horvat, S., Rodić, D., Rončević, T., Savić, G. (2018): Using knowledge space theory to compare expected and real knowledge spaces in learning stoichiometry. Chemistry Education Research and Practice. 19: 670–680.
- Horvat, S., Rodić, D. D., Segedinac, D. & Rončević,T. N. (2017). Evaluation of Cognitive Complexity of Tasks for the Topic Hydrogen Exponent in the Solutions of Acids and Bases. Journal of Subject Didactics, 2(1), 33–45
OSTALO
- Pomoćnik direktora Departmana od novembra 2022
- Predsednik Komisije za sprovođenje ispita za licencu nastavnika hemije Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja
- Član uredništva časopisa Problems of Education in the 21st Century
- Član uredništva časopisa J-PEK
- Član organizacionog odbora domaćih naučnih skupova
- Član Srpskog hemijskog društva
- Član Društva predmetnih didaktičara Srbije
- Član radne grupe za izradu opštih standarda postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja i srednjeg stručnog obrazovanja (Projekat državne mature 2018-2021).