др Саша Хорват
Ванредни професор
Kатедра за методику наставе хемије
KОНТАKТ
Универзитет у Новом Саду
Природно-математички факултет
Департман за хемију, биохемију и заштиту животне средине
Kабинет: 17/V
Адреса: Трг Доситеја Обрадовића 3
21000 Нови Сад, Република Србија
Тел:+ 381 21 485 2735
е-маил: sasa.horvat@dh.uns.ac.rs
SCOPUS Autor ID: 55331619700
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4744-0375
Образовање
- 2018. Доктор наука – методика наставе, Природно-математички факултет, Универзитет у Новом Саду
- 2011. Мастер хемичар, Природно-математички факултет, Универзитет у Новом Саду
- 2009. Дипломирани хемичар-професор хемије, Природно-математички факултет, Универзитет у Новом Саду
академска звања
- 2024: Ванредни професор, Природно-математички факултет, Универзитет у Новом Саду,
- 2019-2024 Доцент, Природно-математички факултет, Универзитет у Новом Саду,
- 2009-2019. Самостални стручнотехнички сарадник за рад у лабораторијама или центрима за организацију наставе, Природно-математички факултет, Универзитет у Новом Саду.
Настава и курсеви
- Историја природних наука
- Историја хемије
- Школски огледи у настави хемије
- Дидактика високошколске наставе хемије
ОБЛАСТИ НАУЧНОГ ИСТРАЖИВАЊА
- Kогнитивна комплексност
- Триплетни модел репрезентације знања
- Системички приступ учењу и обучавању.
ОДАБРАНЕ РЕФЕРЕНЦЕ
- Horvat, S., Mihajlović, J., Rončević, T.,Rodić, D. (2021). Procedure for the assessment of cognitive complexity: Development and implementation in the topic “Hydrolysis of Salts”. Macedonian Journal of Chemistry and Chemical Engineering, 40(1), 119–130.
- Horvat, S. (2020) The role of complexity in teaching. Problems of Education in the 21st Century, 78(6), 881-883. DOI: /10.33225/pec/20.78.881
- Horvat, S., Rončević, T., Arsenović, D., Rodić, D., Segedinac, M. (2020). Validation of the Procedure for the Assessment of Cognitive Complexity of Chemical Technology Problem Tasks. Journal of Baltic Science Education, 19(1), 64–75. doi: 10.17344/acsi.2017.4139
- Segedinac, M., Horvat, S., Rodić, D., Rončević, T., Savić, G. (2018): Using knowledge space theory to compare expected and real knowledge spaces in learning stoichiometry. Chemistry Education Research and Practice. 19: 670–680.
- Horvat, S., Rodić, D. D., Segedinac, D. & Rončević,T. N. (2017). Evaluation of Cognitive Complexity of Tasks for the Topic Hydrogen Exponent in the Solutions of Acids and Bases. Journal of Subject Didactics, 2(1), 33–45
ОСТАЛО
- Помоћник директора Департмана од новембра 2022
- Председник Kомисије за спровођење испита за лиценцу наставника хемије Министарства просвете, науке и технолошког развоја
- Члан уредништва часописа Problems of Education in the 21st Century
- Члан уредништва часописа J-PEK
- Члан организационог одбора домаћих научних скупова
- Члан Српског хемијског друштва
- Члан Друштва предметних дидактичара Србије
- Члан радне групе за израду општих стандарда постигнућа за крај општег средњег образовања и средњег стручног образовања (Пројекат државне матуре 2018-2021).