
dr Mirjana Segedinac
Redovni profesor
Katedra za metodiku nastave hemije
KONTAKT
Univerzitet u Novom Sadu
Prirodno-matematički fakultet
Departman za hemiju, biohemiju i zaštitu životne sredine
Kabinet: 17/V
Adresa: Trg Dositeja Obradovića 3
21000 Novi Sad, Republika Srbija
Tel:+ 381 21 485 2735
e-mail: mirjana.segedinac@dh.uns.ac.rs
SCOPUS Autor ID: 18042651400
Obrazovanje
- 1992. Doktor metodike nastave hemije, Prirodno-matematički fakultet, Univerzitet u Novom Sadu
- 1982. Magistar hemijskih nauka, Prirodno-matematički fakultet, Univerzitet u Novom Sadu
- 1974. Diplomirani hemičar, Prirodno-matematički fakultet, Univerzitet u Novom Sadu
akademska zvanja
- 2003: Redovni profesor, Prirodno-matematički fakultet, Univerzitet u Novom Sadu,
- 1998-2003. Vanredni profesor, Prirodno-matematički fakultet, Univerzitet u Novom Sadu,
- 1993-1998. Docent, Prirodno-matematički fakultet, Univerzitet u Novom Sadu,
- 1975-1993. Asistent, Prirodno-matematički fakultet, Univerzitet u Novom Sadu.
Nastava i kursevi
- Istorija prirodnih nauka
- Istorija hemije
- Specijalni hemijski eksperimenti u nastavi
- Didaktika hemije
- Didaktika visokoškolske nastave hemije
- Odabrana poglavlja didaktike hemije
- Odabrana poglavlja istorije hemije
- Odabrana poglavlja istorije prirodnih nauka
- Metodika univerzitetske nastave hemije
- Odabrani hemijski eksperimenti u nastavi
- Odabrani specijalni hemijski hemijski eksperimenti u nastavi.
Udžbenici
- Cvjetićanin, S., Segedinac, M. Prirodne nauke III, Univerzitet u Novom Sadu, Pedagoški fakultet, Sombor, 2011.
- Cvjetićanin, S., Segedinac, M. (2008) Modeli ekohemijskog obrazovanja radnika hemijske industrije, Univerzitet u Novom Sadu, Pedagoški fakultet, Sombor
- Segedinac, M., Varagić, S. Hemija : za treći razred opšte gimnazije – Podgorica : Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, 2008
- Jankov, R., Antić, S., Segedinac, M. i Varagić, S. Hemija za drugi razred opšte gimnazije Podgorica : Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, 2008
OBLASTI NAUČNOG ISTRAŽIVANJA
- Tripletni model reprezentacije znanja
- Sistemički pristup učenju i obučavanju
- Kognitivna kompleksnost.
ODABRANI PROJEKTI
- Kvalitet obrazovnog sistema Srbije u evropskoj perspektivi, Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije (2011-2019)
- Infrastruktura za elektronski podržano učenje u Srbiji, Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije (2011-2019)
- Evropske dimenzije reforme sistema obrazovanja i vaspitanja, Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije (2006-2010).
ODABRANE REFERENCE
- Segedinac, M., Horvat, S., Rodić, D., Rončević, T., Savić, G. (2018): Using knowledge space theory to compare expected and real knowledge spaces in learning stoichiometry. Chemistry Education Research and Practice. 19: 670–680.
- Hrin, T., Milenković, D., Segedinac, M. (2018): Diagnosing the quality of high school students’ and pre-service chemistry teachers’ cognitive structures in organic chemistry by using students’ generated systemic synthesis questions. Chemistry Education Research and Practice. 19: 305–318.
- Milenković, D., Hrin, T., Segedinac, M., Horvat, S. (2016): Development of a three-tier test as a valid diagnostic tool for identification of misconceptions related to carbohydrates. Journal of Chemical Education. 93: 1514–1520.
- Hrin, T., Milenković, D., Segedinac, M. (2016): The effect of systemic synthesis questions [SSynQs] on students’ performance and meaningful learning in secondary organic chemistry teaching. International Journal of Science and Mathematics Education. 14: 805–824.
- Milenković, D., Segedinac, M., Hrin, T. (2014): Increasing high school students’ performance and reducing cognitive load through an instructional strategy based on the interaction of multiple levels of knowledge representation. Journal of Chemical Education. 91: 1409–1416.
OSTALO
- Član uredništva časopisa Journal of Subject Didactics (od 2014)
- Član Srpskog hemijskog društva
- Rukovodilac predmetne sekcije za Nastavu hemije Društva predmetnih didaktičara Srbije
- Rukovodilac Katedre za metodiku nastave hemije od 2002 godine
- Bila je Pomoćnik direktora do 2018 godine i član stručnog Veća Univerziteta za Prirodno-matematičke nauke i Društveno-humanističke nauke.